Nieuwe doorstart van ons burger- en verkeersplatform ProMobiel KBV

13-01-2018 09:51

Gisteren (12/01/18) heb ik mijn mandaat als coördinator van het burger- en verkeersplatform ProMobiel KBV formeel overgedragen aan mijn opvolger.
Het was mij een genoegen om gedurende ruim 4 jaar dit gedreven burgerinitiatief te mogen leiden.

Er is nu een verruiming van onze bestuursploeg, die de werking van het platform en diverse werkgroepen verder zal gaan ondersteunen; de toekomst is dus verzekerd. Een toekomst waarbij men aandacht zal blijven hebben voor meer leefbaarheid, duurzame & verkeersveilige mobiliteit in onze regio Klein-Brabant / Vaartland.

Graag bedank ik hierbij al mijn medewerkers en volgers die tot de bloei van het huidig platform bijgedragen hebben.

Ook dank ik de beleidsverantwoordelijken in de 4 betrokken gemeenten; althans diegenen die ons steeds op een constructieve manier ondersteund hebben en inzagen dat een burgerbeweging haar nut heeft bij het aanreiken van ideeën en oplossingen.

Ikzelf zal nu enkel de burgerbeweging “Haal DE LIJN over de Brug” met een aantal gedreven burgers verder gaan leiden, met het oog op het streven naar betere verbindingen met het openbaar vervoer tussen de regio’s Vaartland (groot-Willebroek), Klein-Brabant & het Waasland (Scheldekant).

De OV-knooppunten Willeboek – Puurs – Temse zijn immers dringend aan een opwaardering toe (zij voldoen helemaal niet op het vlak van aansluitingen; terwijl de verkeersassen stilaan dichtslibben en er slechts een ondermaatse treinverbinding (L54) tegenover staat, met een éénspoorstructuur waardoor veel vertragingen en veel te lage frequentie.

Ik wens ProMobiel KBV verder een mooie toekomst langs deze weg en dank de ondersteuners nogmaals voor hun engagement om zich belangeloos in te (blijven) zetten voor andere burgers (die het nodig hebben).

Heeft U de neiging om zich samen met andere burgers belangeloos mee in te zetten binnen ons burgerplatform in het belang van andere mensen, dan ben je zeker welkom.

Geef dan gerust een seintje op promobielkbv@gmail.com.


Met vriendelijke groeten,
Dirk Smet